گاراژ
گاراژ
دلایل و فواید تنظیم موتور خودرو

دلایل و فواید تنظیم موتور خودرو

امروز از سری مقالات گاراژ قصد داریم شما را بیشتر با دلایل و فواید تنظیم موتور خودرو آشنا کنیم. باما همراه باشید.

دلایل تنظیم موتور خودرو

تنظیم موتور خودرو می تواند به دلایل مختلفی همچون فرسودگی قطعات، مشکلات در سیستم برق رسانی و سنسورها، عدم کارکرد صحیح دریچه گاز و پمپ بنزین و … بهم بریزد و موتور نتواند کارکرد مناسبی داشته باشد و چراغ چک موتور روشن شده و یا باعث لرزش بدنه و خاموش شدن و بد روشن شدن اتومبیل شود. در این هنگام است که راهی جز مراجعه به تعمیرگاه نداریم و باید مراجعه سریعا انجام شود. در صورت روشن ماندن چراغ چک باید دلایل آن را بررسی کنید که در برخی مواقع با انجام تنظیم موتور برطرف می‌شود. خودروهای قدیم به ازای هر ۱۵ یا ۳۰ هزار کیلومتر به تنظیم نیاز داشتند. اما بحث تنظیم موتور در خودروهای مدرن کمی متفاوت است و کارخانه دوره‌های معینی را برای آن در نظر گرفته است. تنظیم موتور باعث افزایش شتب خودرو، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت می‌شود.تعمیرکاران تنظیم موتور را با استفاده از دیاگ و دستگاه شست‌و‌شوی انژکتور انجام می‌دهند.

دلایل و فواید تنظیم موتور خودرو

چه زمانی ماشین نیاز به تنظیم موتور دارد:

۱٫ موتور ماشین بد استارت می خورد و یا به سختی روشن می شود ۲٫ چراغ چک موتور روشن شده ۳٫ در زمان کار کردن درجا احساس لرزش می کنید ۴٫ از شتاب اتومبیل کاسته شده و اصطلاحا نفس ندارد ۵٫ مصرف سوخت بالا رفته ۶٫ از موتور صدای اضافی شنیده می شود و یا صدای موتور افزایش پیدا کرده ۷٫ از اگزوز دود سیاه رنگ خارج می شود

فواید تنظیم موتور :

۱٫ بهبود کارکرد موتور و عملکرد آن – کاهش مصرف سوخت ۲٫ افزایش شتاب اتومبیل ۳٫ کاهش صدا و گرمای موتور ۴٫کاهش آلایندگی و دود خرورجی از اگزوز ۵٫ طول عمر بیشتر موتور و قطعات مکانیکی و الکترونیکی.

البته تنظیم موتور ماشین فواید دیگری همچون صرفه جویی در هزینه سالیانه تعمیرات دارد و ایمنی و آسودگی خیال را برای راننده به همراه دارد، حال که با فواید تنظیم موتور آشنا شدید به طور کلی پیشنهاد می کنیم اگر به فکر کاهش هزینه ها و سلامت اتومبیل خود هستید سالیانه ۲ تا ۴ بار جهت تست و تنظیم موتور اقدام کنید.

امیدواریم از مقاله دلایل و فواید تنظیم موتور خودرو بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *