گاراژ
گاراژ
انواع بدنه خودرو بر اساس سایز

انواع بدنه خودرو بر اساس سایز

یکی از فاکتورهای تقسیم‌بندی خودروها براساس بدنه‌ آن‌ها سایز و ابعاد بدنه است. این دسته بندی که با حروف الفبای انگلیسی نام‌گذاری می‌شود قواعد تعریف شده‌ ثابت‌تری دارد و تشخیص اینکه خودرو در کدام‌ یک از گروه‌های این دسته بندی قرار می‌گیرد کار راحت‌تری است. با سایت گاراژ (آگهی خرید و فروش خودرو و خدمات لوازم یدکی) همراه ما باشید.

انواع بدنه خودرو بر اساس سایز

۱. خودروهای کوچک و مینی (سگمنت A)

این سگمنت کوچک‌ترین سایز بدنه را دارد و طول آن‌ها نباید از ۳.۵ متر تجاوز کند. برهمین اساس طراحی آن‌ها معمولا بسیار ظریف است.

۲. خودروهای کوچک شهری (سگمنت B)

هاچ‌بک‌های ۳ و ۵ در از اعضای این سگمنت هستند. ابعاد آن‌ها از سگمنت B بزرگ‌تر است و برای مصارف شهری مناسب هستند.

۳. خانوادگی‌های کوچک (سگمنت C)

این سگمنت با ابعاد بزرگترش تقریبا برای ۵ سرنشین فضای کافی دارد. البته معمولا با ۴ صندلی طراحی می‌شود. سدان‌ها اصلی‌ترین گروه این سگمنت را تشکیل می‌دهند. صندوق بار نیز در این خودروها فضای بیشتری دارد.

۴. خانوادگی‌های معمولی (سگمنت D)

این سگمنت بدنه‌ای طویل‌تر و فضای کابینی بزرگتر دارد. صندوق بار نیز در آن ابعاد بزرگتری دارد و علاوه بر مصارف شهری برای مسافرت‌ها نیز گزینه‌ خوبی محسوب می‌شود. خودروهایی با امکانات رفاهی بیشتر در این سگمنت قرار می‌گیرند.

انواع بدنه خودرو بر اساس سایز

۵. نیمه لوکس (سگمنت E)

خودروهای این سگمنت در بین محصولات لوکس جهان قرار نمی‌گیرند اما نسبت به سگمنت‌های قبلی از امکانات بیشتری بهره می‌برند بنابراین بدنه‌ بزرگتری نیز لازم دارند. بدنه‌ی خودروها در این سگمنت عرض‌تر و طویل‌تر از قبل طراحی می‌شود.

۶. لوکس و مجلل (سگمنت F)

این سگمنت که همچنان خودروهای چهار در را در بر می‌گیرد بزرگترین بدنه را در این گروه دارا است. به دلیل تعدد امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی و فراهم آوردن نهایت آرامش و راحتی سرنشینان داخل کابین، همچنین طراحی کاملا لوکس و مجلل این فضا، نیاز به بدنه‌ بزرگتری است که این سگمنت معرف این بدنه به شمار می‌آید. طول بدنه‌ این سگمنت بیش از ۵ متر است. لیموزین‌ها در این سگمنت قرار می‌گیرند.

۷. سگمنت M

بدنه‌هایی با ابعاد خودروهای نفربر در این سگمنت هستند، مانند مینی ون‌ها و ون‌ها.

۸. سگمنت S

خودروهای اسپرت عموما در این سگمنت هستند.

۹. سگمنت J

خودروهایی با ارتفاع بیشتر و ابعادی مانند شاسی بلندها را نیز در این سگمنت قرار می‌دهند. امیدواریم از مطلب انواع بدنه خودرو بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

امیدواریم از مقاله بدنه خودرو بر اساس سایز بهره کافی رو برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما همراه باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *