گاراژ
گاراژ
نقش واشر سرسیلندر در خودرو و دلایل سوختن واشر سرسیلندر

نقش واشر سرسیلندر در خودرو و دلایل سوختن آن

امروز از سری مقالات گاراژ قصد داریم شما را با نقش واشر سرسیلندر در خودرو و دلایل سوختن واشر سرسیلندر بیشتر آشنا کنیم. باماهمراه باشید.

نقش واشر سرسیلندر

قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد و وظیفه آن ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم های مختلف روغن رسانی ، آب ، و احتراق موتور میباشد. واشر سر سیلندر واشریست از جنس پنبه نسوز به علاوه فولاد و مس. این قطعه نقش بسیار مهمی در موتور خودرو دارد.

خیلی از رانندگان به مشکل سوختن واشر سرسیلندر خودرو خود خورده اند. اگر به تعمیرگاه ها سر بزنید معمولا خودرو هایی را می بینید که به دلیل سوختن واشر سر سیلندر در آنجا هستند و در حال تعمیر می باشند. سوختن واشر سرسیلندر به اصطلاح به دفورمه شدن واشر میگویند که این امر موجب از بین رفتن آبندی مابین سیستم های مختلف موتور خودرو میشود.

واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید.

نقش واشر سرسیلندر در خودرو و دلایل سوختن واشر سرسیلندر

بارها کلمه سوختن واشر سرسیلندر یا آب و روغن قاطی کردن خودرو را شندیه ایم، امروز در فروش خودرو سعی در آشنا کردن شما با این واژه ها و دلایل آن خواهیم داشت.واشر سرسیلندر وظیفه یکپارچه کردن فضای بین سیلندر و سرسیلندر را دارا می باشد (در اصطلاح فضای بین سیلندر و سر سیلندر را آب بندی کرده ) تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. گفتنی است آب بندی واشر سرسیلندر امری حائز اهمیت است چراکه هر گونه نشتی گاز در عملکرد موتور تاثیر گذار بوده و می تواند موجب کاهش قدرت و راندمان موتور شود.

واشر سر سیلندر از جنس پنبه نسوز ، فولاد و مس می باشد تا بتواند فشار و حرارت زیاد ناشی از موتور را تحمل کند. سوختن واشر سر سیلندر به دفورمه شدن واشر گفته می شود که در حقیقت از فرم خارج شدن این قطعه موجب از بین رفتن آب بندی بین سیستم های مختلف موتور خواهد شد.

دلایل سوختن واشر سر سیلندر :

  • آب رادیاتور کم باشد
  • مجراهای عبور آب در موتور مسدود شود
  • خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل رسوب و یا نقص در عملکرد پروانه
  • نقص فنی در ترموستات
  • نقص فنی در واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور
  • پیچ خوردگی شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور
  • رانندگی طولانی در ترافیک و فشار بر موتور در فصل گرما

امیدواریم بهره کافی را از مقاله نقش واشر سرسیلندر در خودرو و دلایل سوختن واشر سرسیلندر برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *