گاراژ
گاراژ
همکاری ایدمیتسو و تاجیما

همکاری ایدمیتسو و تاجیما برای فروش میکروکار الکتریکی

همکاری ایدمیتسو و تاجیما برای فروش میکروکار الکتریکی

ایدمیتسو کوسان «Idemitsu Kosan» به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولید و عرضه روانکار در ژاپن درهمکاری با شرکت تاجیماموتور «Tajima Motor» قصد دارد خودروهای برقی را که می‌توانند به سرعت ۶۰‌کیلومتر برساعت دست یابند، تولید کند. با سایت گاراژ همراه باشید.

این جوینت‌ونچر قرار است مدل‌های بیشتری را تا پاییز سال آتی معرفی کند که برند آنها «تاجیما EV» خواهد بود. محصولات این جوینت‌ونچر از طریق ۶ هزار و ۴۰۰ ایستگاه شارژی که ایدمیتسو در ژاپن راه‌اندازی کرده است، عرضه می‌شوند.

بزرگ‌ترین پالایشگاه‌دار ژاپن قصد دارد خدمات اشتراک‌گذاری خودروهای برقی را نیز اجرا کند، همچنین انجام سرویس‌های فنی این خودروها را نیز برعهده خواهد داشت.

شونیچی کیتو، مدیرعامل ایدمیتسو کوسان گفت: «باور داریم پتانسیل فروش یک میلیون دستگاه خودرو برقی در این سگمنت وجود دارد، چراکه ایمنی این وسایل حداقل از دوچرخه یا دوچرخه‌هایی با موتوربرقی کوچک بیشتر بوده، همچنین رانندگی با آنها ساده است و شباهت زیادی با یک خودرو کوچک معمولی دارد. در عصری به سر می‌بریم که امکان استفاده از انرژی‌های پاک و شکل‌های مختلف حمل‌ونقل آسان‌تر می‌شود. هدف نهایی ما رسیدن به سال ۲۰۵۰ میلادی است تا به‌عنوان بازیگر اصلی در جهانی بدون خروجی کربن از خودروها ایفای‌نقش کنیم.»

براساس برنامه‌ریزی‌ها خودرو برقی کوچک این کمپانی از سال ۲۰۲۲ با قیمت یک‌میلیون ین ژاپن (برابر با ۹هزار و ۴۳۸ دلار) عرضه خواهد شد. توبوهیرو تاجیما، مدیرعامل تاجیما موتور هم گفت: «امیدواریم خودرویی طراحی کنیم که کاربری آسان و هزینه‌های پایین داشته باشد».

خودروهای برقی ژاپنی

این خودرو برقی کوچک توانایی پیمایش حدود ۱۲۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ و درون کابین آن نیز ۲ تا ۴ صندلی قرار دارد. طول این خودرو ۲ و نیم متر است اما عرض آن به یک و نیم متر نمی‌رسد.

جوینت‌ونچر حاصل از این همکاری قصد دارد ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه در سال را ایجاد کند و در همین حال ایدمیتسو تاجیما EV قصد دارد براساس تقاضای بازار ژاپن به این وسیله ظرفیت خود را ارتقا دهند.

همچنین ممکن است با کشف تقاضاهای جدید محصولات دیگری ازسوی این جوینت‌ونچر طراحی و عرضه شود. اما درحال‌حاضر هدف آنها حمل‌ونقل روزانه در مسافت‌های کوتاه با هزینه پایین است.

کارخانه این جوینت‌ونچر در منطقه شیزوکا و  در نزدیکی تاسیسات ایدمیتسو قرار است.

این خودرو برقی با امکان شارژ به‌وسیله درگاه‌های برق خانگی در ژاپن، به هشت ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد.

شرکت تاجیما از سال ۲۰۰۸ روی پروژه تولید خودرو برقی کوچک فعالیت می‌کند اما در سال ۲۰۱۷ اقدام به معرفی محصولی به‌نام «E-Runner Mini Sport» کرده بود.

از دسامبر سال ۲۰۱۸ تاجیما برای حضور قوی‌تر در دنیای خودروهای برقی همکاری خود را با ایدمیستو آغاز کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *